Ferrari
Sergio Marchionne is om: hybride is de shit.

Vooralsnog krijgt enkel de LaFerrari elektrohulp, maar dat gaat in de toekomst helemaal anders. Gister werden de verkoopcijfers van het derde kwartaal bekend en CEO Sergio Marchionne vertelde ook over de toekomst van het Italiaanse merk. Hybride was hier een sleutelwoord.

Om de verkopen een extra boost te geven, maar ook vanwege regelgeving. Omdat Ferrari minder dan 10.000 auto’s per jaar verkoopt hoeft het merk geen groene auto’s te bouwen. De verkopen nemen echter toe en de Italianen stuiven hard op die 10.000 verkopen af. Daarom is een vergroening van het merk noodzakelijk.

Alle nieuwe Ferrari’s zullen per 2019 beschikken over enige vorm van hybride technologie. Naast het feit dat de exclusive sportauto’s een korte afstand volledig elektrisch kunnen rijden, brengt hybridetechniek ook een vermogensboost met zich mee. Zo beschikt de LaFerrari over de V12 die we kennen uit de F12berlinetta en de GTC4Lusso, maar mede dankzij hybride techniek perst de hypercar er 963 pk uit.

Het motorengamma van Ferrari kent de laatste jaren een aantal wijzingen. De V12-blokken blijven atmosferisch, maar de V8 krijgt permanent hulp van turbo’s. Mede door het verder uitbreiden van het gamma verwachten de Italianen meer verkopen. Zo werd in september een nieuwe instapversie van de GTC4Lusso onthuld. Onder de kap geen V12, maar een 3,9 liter grote V8 die goed is voor 610 pk en 760 Nm aan koppel.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.